Friday, March 29, 2024

Program Gotong Royong Perdana EKSA MBMB Bil. 2/2024

Program Gotong Royong Perdana EKSA MBMB Bil. 2/2024 telah berjaya dijalankan pada 29 Mac 2024 dari jam 8.00 pagi hingga 12.00 tengahari. Program ini merupakan inisiatif daripada Jawatankuasa Induk EKSA seiring Program 'ANDA KITAR, KAMI BAYAR' Secara Pandu Lalu yang juga merupakan program terbuka kepada warga bandaraya.


Poster Anda Kitar, Kami Bayar @ RAMADAN
Poster Program 'ANDA KITAR, KAMI BAYAR @RAMADAN'



Objektif utama program ini adalah untuk memelihara keceriaan dan keadaan yang kondusif sebagaimana yang diamalkan dalam budaya EKSA. Aktiviti gotong-royong kali ini memberi tumpuan kepada pengumpulan barangan kitar semula seperti minyak masak terpakai (biodiesel), e-waste, pengumpulan fabrik (fabric recycling), dan pengumpulan barangan kitar semula (3R), di mana barangan-barangan kitar semula tersebut akan dijual mengikut kadar semasa. Selain itu, aktiviti gotong-royong di setiap zon juga dilaksanakan untuk memastikan persekitaran sentiasa bersih dan ceria. Di sini kami kongsikan beberapa gambar aktiviti di Zon Lavender:







Unit Bengkel, JIKL







Unit Stor, JIKL





Sebelum Selepas
 
Sebelum Selepas

Pejabat Peg. Kawasan, JIKL





Secara keseluruhan, program ini tidak hanya berhasil mengeratkan hubungan antara kakitangan, tetapi juga memberi impak yang positif dan bermakna, seiring dengan pepatah "sepakat membawa berkat". Tahniah diucapkan kepada JK EKSA dan anggota yang terlibat!




No comments:

Post a Comment